Bezpieczny oraz nadający się do jazdy samochód, czyli opony utrzymane w dobrym stanie

Wulkanizacja jest procesem, którego ostatecznym efektem jest otrzymanie gumy. Większość z nas jednak pojęcie to łączymy z naprawą opon używanych w samochodach.
read more

Wulkanizacja to proces, którego ostatecznym efektem jest uzyskanie gumy. Większość z nas jednak termin ten łączymy z naprawą ogumienia.

wulkanizacja opon

Autor: Uwe Weihe
Źródło: http://www.flickr.com

Wulkanizacja dla dużej części z nas znaczy produkcję opon, ich naprawę lub regenerację. Kupno nowych opon to dla wielu właścicieli samochodów ogromny wydatek. Znaczna część z nich podejmuje decyzję o oddaniu ich do zakładu wulkanizacyjnego. Wulkanizacja (www.max-trade.pl/) starych, nie nadających się już do użycia opon to bowiem zdecydowanie mniejszy koszt niż zakup nowych. Jak regenerowanie starych opon wygląda? Każda pochodząca prosto ze sklepu musi mieć bieżnik. Podczas eksploatacji bieżnik ten ulega zużyciu. Bieżnik to nic innego, jak rowki, które dostrzec można w oponie. Od ich głębokości uzależnione jest bezpieczeństwo jazdy samochodem. Im mniejsze rowki, czy raczej bieżnik, tym jazda pojazdem z takimi oponami staje się mniej bezpieczna. Gdy oddamy oponę do regeneracji do zakładu wulkanizacyjnego, to w pierwszej kolejności będzie musiał zostać z niej ściągnięty zużyty bieżnik.

Po zdjęciu starego bieżnika na zużytą oponę nakładana jest świeża warstwa gumy, w której wykonuje się nowy bieżnik. Wulkanizacja (http://toreal.pl/wulkanizacja-opon/ < sprawdź tę zakładkę) jest jednak pojęciem znacznie szerszym. Wystarczy wprowadzić w wyszukiwarkę internetową hasło: "wulkanizacja opon w Szczecinie", by zobaczyć jak wiele ofert, kryje się pod takim zapytaniem. Do zakładu wulkanizacyjnego idziemy również wówczas, kiedy w samochodzie, ale często także w rowerze przydarzy nam się przedziurawić oponę. Wulkanizacja to bowiem proces, który pozwala łączyć ze sobą gumę. Z tego powodu można naprawić przebite opony, umieszczając w miejscu przedziurawienia prawidłowo dobraną do rozmiaru dziury łatkę. Czasem zamiast łatek do klejenia dziur w oponach używane są specjalne zrobione z tworzyw sztucznych kołki. Jaka metoda załatania dziury zostanie wykorzystana uzależnione jest od wulkanizatora - . Oczywiście naprawiane opony nie znajdują się już w tak świetnym stanie, jak te pochodzące ze sklepu. Mimo to warsztaty wulkanizacyjne nie mogą narzekać na brak pracy.

wymiana opon

Autor: iStock
Źródło: iStock

Naprawa czy regeneracja opon w zakładzie wulkanizacyjnym uwalnia nas chociaż na pewien czas od zakupu nowych opon, które – jak już powiedziano wyżej – nie kosztują mało – Zakład Wulkanizacji GENT. Są oczywiście osoby, które rezygnują z wulkanizacji opon od razu kupują nowe. Do grupy takich osób zalicza się tych, którzy naprawdę bardzo dobrze zarabiają a tym samym nie muszą liczyć się z własnymi finansami.