Czy trening obwodowy jest właściwym treningiem dla początkujących?

Obecnie wiele osób interesuje się wszelkiego typu dyscyplinami sportowymi, dzięki czemu można mówić o tym, że sport stał się codziennym elementem życia dla dużej części społeczeństwa. Trzeba również wspomnieć, że sport stał się zwyczajnie modny, o czym świadczy jego coraz szersza obecność praktycznie we wszystkich mediach.
read more

Dzisiaj dużo osób interesuje się przeróżnego typu dyscyplinami sportowymi, dzięki czemu można mówić o tym, że sport stał się codziennym elementem życia dla ogromnej części społeczeństwa. Trzeba również podkreślić, że sport stał się po prostu modny, o czym świadczy jego coraz częstsza obecność praktycznie we wszystkich mediach.

na treningu

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com
Największą zaletą takiego stanu rzeczy jest to, że dbamy o zdrowie i stajemy się bardziej odporni na rozmaite choroby, w tym również te, które określane są mianem cywilizacyjnych. Prawidłowo uprawiany sport (zobacz rolki dla dzieci) może stać się nie tylko sposobem na życie, ale również czymś, co pomoże nam świetnie wyglądać i cieszyć się świetnym zdrowiem.

Do jednych z najbardziej popularnych sportów należy trening siłowy lub też jakakolwiek forma ćwiczeń na siłowni. Dużo słyszy się o zaletach poszczególnych rodzajów treningu, warto więc przyjrzeć się z bliska któremuś z najchętniej wybieranych.

trener

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com

Treningiem, który stosuje dużo osób, jest trening obwodowy, mający u swoich podstaw całkowicie odmienne założenia, niż ulubiony przez kulturystów trening dzielony. W praktyce zdarza się nieraz, że trening obwodowy wybierają osoby początkujące, chcąc oswoić ciało z ciężarami i skłonić je do regularnego wysiłku, a jednocześnie chronić się przed urazami, które spotykają każdego, kto zaczyna bez koniecznej w tej dyscyplinie pokory.

Osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z siłownią muszą pamiętać, że na ogół trening obwodowy jest przeznaczony dla tych, którzy powracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Taki trening ma w założeniu pomóc w szybszym nabraniu siły i masy mięśniowej, zabezpieczając równocześnie przez przeforsowaniem.

Jednakże w ćwiczeniach obwodowych podstawowym założeniem jest to, że ćwiczący zna właściwą technikę wykonywania ćwiczeń – bez spełnienia tego kryterium można zrobić sobie poważną krzywdę. W takim treningu ogromny nacisk kładzie się na ciężkie ćwiczenia ze znacznym obciążeniem, takie jak przysiad, martwy ciąg lub wyciskanie sztangi, a te zestawy są niezmierne skomplikowane technicznie i wymagają dużego doświadczenia.

Trzeba pamiętać, że trening obwodowy to aktywność, która dedykowana jest szczególnie dla osób zaawansowanych i obeznanych już trochę z techniką ćwiczeń.