Czy trening obwodowy jest właściwym treningiem dla początkujących?

W dzisiejszych czasach wiele osób interesuje się rozmaitego typu dyscyplinami sportowymi, toteż można mówić o tym, że sport stał się codziennym elementem życia dla ogromnej części społeczeństwa. Należy także nadmienić, iż sport stał się zwyczajnie modny, o czym świadczy jego coraz szersza obecność praktycznie we wszystkich mediach.
read more

Dzisiaj dużo osób interesuje się przeróżnego typu dyscyplinami sportowymi, dzięki czemu można mówić o tym, że sport stał się codziennym elementem życia dla ogromnej części społeczeństwa. Trzeba również podkreślić, że sport stał się po prostu modny, o czym świadczy jego coraz częstsza obecność praktycznie we wszystkich mediach.

na treningu

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com
Największą zaletą takiego stanu rzeczy jest to, że dbamy o zdrowie i stajemy się bardziej odporni na rozmaite choroby, w tym również te, które określane są mianem cywilizacyjnych. Prawidłowo uprawiany sport może stać się nie tylko sposobem na życie, ale również czymś, co pomoże nam świetnie wyglądać i cieszyć się świetnym zdrowiem.

Do jednych z najbardziej popularnych sportów należy trening siłowy lub też jakakolwiek forma ćwiczeń na siłowni. Dużo słyszy się o zaletach poszczególnych rodzajów treningu, warto więc przyjrzeć się z bliska któremuś z najchętniej wybieranych.

trener

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com

Treningiem, który stosuje dużo osób, jest trening obwodowy, mający u swoich podstaw całkowicie odmienne założenia, niż ulubiony przez kulturystów trening dzielony. W praktyce zdarza się nieraz, że trening obwodowy wybierają osoby początkujące, chcąc oswoić ciało z ciężarami i skłonić je do regularnego wysiłku, a jednocześnie chronić się przed urazami, które spotykają każdego, kto zaczyna bez koniecznej w tej dyscyplinie pokory.

Osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z siłownią muszą pamiętać, że na ogół trening obwodowy jest przeznaczony dla tych, którzy powracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Taki trening ma w założeniu pomóc w szybszym nabraniu siły i masy mięśniowej, zabezpieczając równocześnie przez przeforsowaniem.

Jednakże w ćwiczeniach obwodowych podstawowym założeniem jest to, że ćwiczący zna właściwą technikę wykonywania ćwiczeń – bez spełnienia tego kryterium można zrobić sobie poważną krzywdę. W takim treningu ogromny nacisk kładzie się na ciężkie ćwiczenia ze znacznym obciążeniem, takie jak przysiad, martwy ciąg lub wyciskanie sztangi, a te zestawy są niezmierne skomplikowane technicznie i wymagają dużego doświadczenia.

Trzeba pamiętać, że trening obwodowy to aktywność, która dedykowana jest szczególnie dla osób zaawansowanych i obeznanych już trochę z techniką ćwiczeń.