
Położenie wałka kontrolowane jest przy wsparciu kół impulsowych, które na swym obwodzie nie mają jednego “zęba”, w takim miejscu koła jest przerwa, która dla czujnika jest oznaką pełnego obrotu wału. Jeśli czujnik temperatury nie podaje sygnału do jednostki sterującej, nie możemy określić położenia tłoków w różnorodnych cylindrach tak więc silnik nie będzie uruchomiony.
Nakłaniamy Cię do przeczytania kolejnego artykułu na zbliżony temat – w nim znajdziesz dodatkowe informacje. Zatem idź do strony i ciesz się nimi.
Oprócz danych, jakie biorą się z wału korbowego oraz wałków rozrządu, do najbardziej odpowiedniej pracy silnika obowiązkowe są parametry dotyczące powietrza dostarczanego do cylindrów. Pomiar ilości zasysanego powietrza zachodzi w kolektorze dolotowym przy pomocy przepływomierza. Sterownik na podstawie dodatkowych informacji o temperaturze zasysanego powietrza, a także cieczy chłodzącej silnika, jest w stanie regulować chwilę otwarcia wtryskiwaczy, co przekłada się na wartość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.
Np., jak temperatura powietrza i cieczy chłodzącej jest za mała, mieszanka wzbogacana jest, ażeby sinik poprzez wyższe obroty prędzej osiągał najbardziej optymalną temperaturę pracy. Powiększenie obrotów może być również podyktowane za pomocą sygnału z czujnika z układu wspomagania, w chwili jak na postoju kręcimy kierownicą. Pamiętajmy o tym, a najlepsze czujniki nabędziemy jedynie u autoryzowanych sprzedawców, możemy tam jednocześnie otrzymać inny przydatny sprzęt, takiego typu pehametr lub [chromianowanie aluminium] Elektrody peHa. Dzięki czemu można nabyć kilka przedmiotów, jakie na pewno okażą się pomocne w różnych sytuacjach.