Elementy do motocykli – z drugiego obiegu czy nowe?

Używanie części z drugiego obiegu najczęściej budzi w ludziach brak zaufania i świadomość, że jest to niebezpieczne, jednak są to jedynie pozory, bowiem właściwie wybrane elementy używane będą w stanie zapewnić komfort jazdy jeszcze przez długi czas, nie zagrażając przy tym życiu.
read more

Stosowanie części z drugiego obiegu zwykle budzi w niektórych osobach brak zaufania i świadomość, iż jest to brak gwarancji bezpieczeństwa, lecz są to tylko pozory, ponieważ odpowiednio dobrane elementy używane będą w stanie zapewnić komfort jazdy jeszcze przez wiele kilometrów, nie grożąc przy tym utratą życia.

owiewki do motocykli
prędkość

Autor: Seat, fot. Seat
Co ważne – części używane, szczególnie w motocyklach, dla wielu ich właścicieli są rzeczą całkowicie normalną, choć na co dzień nie mówi się o tym głośno. Trzeba mieć jednak na uwadze granicę pomiędzy oszczędnością związaną z zakupem używanych elementów a ryzykiem, bowiem niejednokrotnie jest ona bardzo krucha.
Części używane – (zobacz używane naczepy) do motocykli zakupić można wręcz wszędzie – w każdym mieście dostępne są punkty, gdzie w asortymencie znajdą się elementy z drugiego obiegu, podobnie jak i na stronach internetowych, gdzie różnorodne sklepy skrywają w asortymencie wiele części. Trzeba jednak postawić przed sobą pytanie: dlaczego elementy używane – (sprawdź daf używane) są obiektem częstych zakupów? Otóż, głównym aspektem takiego wyboru są oszczędności, będące dużą zachętą dla większości motocyklistów. Jedne z nich są małe, lecz inne to oszczędność rzędu nawet kilku tysięcy, między innymi w przypadku amortyzatorów zawieszenia lub ram. Decydując się na części używane trzeba mieć na uwadze zarazem, by w trakcie zakupów dokładnie sprawdzić stan danej części i dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
Podobnie można zakupić owiewki do motocykli, bowiem używane dostępne są w wielu punktach. Kształty ich i formy są różnorodne.

Cechują się w szczególności zmniejszaniem oporu aerodynamicznego części wystających, co może je bardzo spowalniać. Owiewki są też zakładane na kierownicę, aby chronić motocyklistę i tworzyć warunki zbliżone do tzw. tunelu aerodynamicznego.