Jumping fitness – wytyczne, efekty oraz przeciwwskazania

W naszej ojczyźnie zajęcia na trampolinie, innymi słowy jumping fitness, dopiero powoli stają się modne. Coraz sporzej klubów fitness wprowadza do swej oferty tego typu ćwiczenia.
read more

W naszej ojczyźnie ćwiczenia na trampolinie, zatem jumping fitness, dopiero powoli stają się modne. Coraz to więcej klubów fitness wprowadza do swej oferty tego wariantu zajęcia.

producent trampolin

Autor: Jon Candy
Źródło: http://www.flickr.com
Jumping fitness jest to trening kardio, polegający na treningu na jednoosobowej trampolinie wykonywanych w tempo muzyki. Ćwiczenia mogą być dość spokojne, polegające na delikatnym bujaniu się na przyrządzie, bez wybijania się w górę czy też powiększające tętno (bieg w miejscu albo taniec). Mogą także polegać na skakaniu (obydwie stopy odłączają się od trampoliny), w czasie którego wzmacniają się mięśnie brzucha, pośladków oraz nóg. Dzięki możności wykorzystania wielu ruchów jak też technik jumping fitness gwarantuje całościowy trening całego organizmu (zmuszając mięśnie, szczególnie głębokie, do prędkich skurczów), natomiast miękka powierzchnia trampoliny umożliwia amortyzację (w odróżnieniu od twardej ziemi), z tej przyczyny nie obCiąża za bardzo stawów.
Taka trampolina musi być mocna oraz stateczna. Producent trampolin oferuje skocznie w kształcie sześciokąta foremnego o przekątnej 132 cm, waży ona 12kg i jest w stanie utrzymać obciążenie aż do 120 kilogramów. Dodatkowo do skoczni mocowana jest rączka, umożliwiająca podtrzymać stabilność. Ćwiczenia na trampolinie to na pewno bardzo ciekawa opcja dla tych, którym znudziły się zwyczajne ćwiczenia oraz pragnęliby przy okazji fizycznej aktywności znakomicie się bawić.

Jumping fitness ma wiele zalet, jednak warto pamiętać, iż badania tyczące się wpływu tego typu ćwiczeń na nasz organizm cały czas trwają. Dużym minusem jest fakt, że na razie mało klubów fitness oferuje tego typu treningi, a jeżeli już gdzieś się pojawią to są stosunkowo drogie.