Triathlon w upale, czyli trenowanie latem

Triathlon jest wyścigiem wytrzymałościowym, domagającym się świetnej kondycji fizycznej. Dlatego trzeba się do niego we właściwy sposób przygotować, aby móc skończyć go z zadowalającym rezultatem. W czasie lata treningi są znacznie bardziej wyczerpujące, dlatego trzeba wiedzieć, w jaki sposób ćwiczyć, aby nasza kondycja nie osłabła.
read more

Triathlon jest wyścigiem wytrzymałościowym, wymagającym doskonałej formy fizycznej. Dlatego należy się do niego we właściwy sposób przygotować, aby móc skończyć go z zadowalającym rezultatem. Podczas lata treningi są zdecydowanie bardziej dokuczliwe, dlatego trzeba wiedzieć, w jaki sposób ćwiczyć, aby nasza kondycja nie spadła.


Rozpocznijmy od tego, iż trening przy wyższej temperaturze jest dodatkowym obciążeniem dla organizmu.

Jazda na rowerze w górach

Autor: fixedandfrailing
Źródło: http://www.flickr.com
Nie oznacza to, że musimy kompletnie zrezygnować z ćwiczeń, lecz zaplanować je na bardziej pomyślną dla nas porę, tzn. na godziny poranne bądź wieczorne. Wtedy temperatura na dworze jest znacznie mniejsza, a tym samym korzystniejsza dla osób, które mają w planach podjąć się aktywności fizycznej. Jeżeli rano trudno jest ci podnieść się z łóżka bądź dojeżdżasz do pracy, zatem i tak wcześnie wstajesz, ćwicz na wieczór. Potem możesz już tylko iść pod prysznic oraz odpocząć, nie zamartwiając się porannym zrywaniem. Jeśli mimo wszystko musisz trenować w ciągu dnia, zdecyduj się na zacienione tereny, np. las. Powietrze w tym miejscu będzie dużo przyjemniejsze, niż w środku miasta. Po drugie za każdym razem konieczne są nawadniające płyny. Najlepiej sprawdzi się woda, lecz można kupić też izotoniki, a zatem napoje dla sportowców, jakie odróżniają się błyskawiczną przyswajalnością elektrolitów i węglowodanów w nich zawartych. Ważna jest też odzież, która musi być przewiewna oraz oddychająca. Nie zapomnijmy o głowie, którą także należy zabezpieczyć przed słońcem, nakładając czapkę z daszkiem. Gdy będziesz czuć mdłości, zawroty głowy lub dreszcze, to prawdopodobnie udar słoneczny. Powinieneś iść do lekarza i pozwolić sobie odpocząć, by więcej nie zezwolić na taką sytuację. Dobrze jest trenować w towarzystwie drugiej osoby. Wtedy gdy poczujemy się gorzej albo z innych przyczyn będziemy potrzebować pomocy, zawsze będzie dla nas wsparciem i nie zostaniemy sami w trudnej sytuacji.

czepki pływackie

Autor: Meredith Bell
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli zatem masz plan zmierzyć się z dyscypliną, jaką jest triathlon, trening latem przy zastosowaniu niniejszych porad już nie będzie dla ciebie żadnym kłopotem. Nie zapominaj o sugestiach, a odpowiednio przygotujesz się do wyścigu i nie narazisz się na udar słoneczny lub odwodnienie, które nie byłoby bezpieczne dla twojego organizmu.