Na rynku jest mnóstwo rodzajów płynów do chłodnic (kliknij). Klient ma do wyboru – może używać gotowego płynu do chłodnicy lub zdecydować się na koncentrat płynu chłodniczego. W przypadku tego pierwszego nie należy zastanawiać się nad stosunkami rozcieńczania – trzeba jedynie wylać zużyty płyn oraz nalać nowego. Możemy szybko zadbać o konserwację chłodnicy. Gdy pragniemy skorzystać z skoncentrowanej formy, należy pamiętać o obowiązku rozcieńczenia zgodnymi z zaleceniami producenta. Wiedzmy jednak, że przy każdych przedsięwzięciach związanych z układem chłodzenia, gdy napraw silnik – (wymiana filtra dpf) jest jeszcze ciepły dla celów bezpieczeństwa trzeba odczekać do jego ostygnięcia. Należy zaznajomić się z instrukcjami z książki technicznej pojazdu.

Koncentrat płynu chłodniczego będzie znacząco bardziej wydajny. Po rozcieńczeniu uzyskuje się dużo więcej płynu.
Przedstawiana tu tematyka jest według Ciebie cenna? Jeśli tak, to wejdź do serwisu akumulatory do ciężarówek, który opisuje pokrewne tematy.
Bywa to szczególnie istotne przy utrzymywaniu licznych samochodów. Wygodnie można dopuścić się wymiany płynów z jednego opakowania. Podczas wybierania płynu do chłodnic należy szczegółowo sprawdzić jego parametry. Powinien on charakteryzować się odpornością na mrozy oraz upały. Na szczęście mnogość dostępnych płynów do układów chłodzących da się stosować we wszystkich samochodach. Przez to dużo trudniej o pojawienie się pomyłek, które skutkowałaby awarią układu chłodzącego.
